Українська література
9 клас
ІІ семестр
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть годин
|
Дата /
Повтор.
|
Нова українська
література (продовження)
|
|||
33.
|
Григорій Квітка-Основ’яненко – «батько»
української прози, один з перших у Європі «творців людової повісті» (І.
Франко). Гуманістичний пафос, християнські
ідеали, етнографічне тло творів.
|
1
|
Роди л-ри
|
34.
|
«Маруся» – перша
україномовна повість нової української літератури, зразок сентименталізму.
Зміст твору.
ТЛ: поняття
про сентименталізм, реалізм.
|
1
|
Жанри епосу
|
35.
|
Головні
персонажі твору – уособлення високих морально-етичних якостей простої людини
|
1
|
Повість
|
36.
|
Роль
оповідача. Значення Г. Квітки-Основ’яненка для розвитку української культури
і духовності.
|
1
|
Сюжет
|
37.
|
Література українського романтизму. Ідейно-художні
особливості романтизму. Поглиблення бачення розбіжності між ідеалом і
дійсністю. Зв’язок з національним рухом. Поети-романтики. П. Гулак-Артемовський, «Рибалка»;
Є. Гребінка, «Українська
мелодія»; В. Забіла,
«Соловей», М. Петренко, «Небо»,
ТЛ:
поняття про романтизм, елегія, романс.
|
1
|
Жанри лірики
|
38.
|
Маркіян Шашкевич. «Веснівка». Зачинатель нової української літератури на
західних землях. Роль «Руської трійці» у національному духовному відродженні.
Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.
|
1
|
Літер. напрями
|
39.
|
Микола Гоголь. Літературна діяльність письменника, її значення
для української культури. Національний дух у творчості Гоголя. Український
фольклор – джерело творів митця української тематики.
|
1
|
Фольклор
|
40.
|
Романтична
умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала».
Зміст твору, мотиви, ідея.
Зв’язок з «нечистою силою» як метафора злодіяння.
|
1
|
Мотив, ідея твору
|
41.
|
Контрольна робота № 5
(твір). Твори
Г. Квітки-Основ’яненка, поетів-романтиків та М. Гоголя.
|
1
|
Драм. жанри
|
42.
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Тарас
Шевченко.
Геніальний поет, мислитель,
пророк національного відродження в Україні. Його винятково велике значення.
Біографія та основні віхи творчості.
|
1
|
Поема
|
43.
|
Перші
поетичні твори баладного та елегійного жанрів. Вісь неперервності історичного
часу («До Основ’яненка», «На вічну пам’ять Котляревському», «Думка»
(«Нащо мені чорні брови...»). Умовність у баладі, тривога за жіночу долю («Причинна», «Лілея»).
ТЛ:
елегія, поглиблення поняття про лірику й ліро-епіку. Виразне читання поезій,
коментування їх змісту.
|
1
|
Балада
|
44.
|
«Гайдамаки». Складність
історичної долі українського народу. Сюжетні лінії твору, кульмінаційні вершини.
|
1
|
Коліївщина
|
45.
|
Повсталий
народ як герой поеми. Одна з її головних ідей – «крила» особи у злитості її
боротьби за щастя із боротьбою свого народу (образ Яреми). Заклик до єднання
слов’янських народів.
|
1
|
Гіпербола
|
46.
|
РМ № 3. Порівняльна характеристика (письмово) персонажів
твору (Ярема, Гонта).
|
1
|
Символ
|
47.
|
Національна
проблематика у творчості Т. Шевченка періоду «трьох літ». «Кавказ» – відгук на тогочасну загарбницьку імперську
політику. Узагальнена ідея поеми.
|
1
|
Образ Прометея
|
48.
|
«Як умру, то поховайте...» («Заповіт»), «Чигрине, Чигрине...» Глибокі роздуми поета про минуле й майбутнє
України. Пророчий заповіт нащадкам.
|
1
|
Алітерація
|
49.
|
«Стоїть в селі Суботові...» Художня оцінка діяльності Б. Хмель-ницького
(зокрема так званого возз’єднання України з Росією 1654р.).
|
1
|
Алегорія
|
50.
|
Контрольна робота № 6
(тестові завдання). Твори Т. Шевченка.
|
1
|
Худ.засоби
|
51.
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. «Сон» («У всякого своя доля...»). Твір і сучасна поетові дійсність. Прийом сну.
Сатиричний пафос поеми. Зміст твору, головні ідеї, контрастні картини.
Змалювання поетом морально звироднілих «землячків» і власне ставлення до
таких людей.
ТЛ:
алегорія, гротеск, поетика контрасту, умовність.
|
1
|
Літота
|
52.
|
«І
мертвим, і живим, і ненарожденним...» Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття
конформізму, бичування комплексу меншовартості. Настроєві інтонації твору
(суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).
|
1
|
Послання
|
53-54.
|
Тема
жіночої долі – одна з провідних тем Шевченкової творчості («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала»,
«Марія», «У нашім раї на землі..,»). Еволюція жіночого образу. Різні типи втілення
теми жіночої долі. Тема матері й сина.
|
2
|
Антитеза
|
55.
|
Лірика
Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання.
Вершинні зразки Шевченкової лірики. «Доля»,
«Росли укупочці,
зросли..,»
ТЛ:
поглиблення поняття про ліричного героя, жанр ліричної медитації.
|
1
|
Інтимна лірика
|
56.
|
Тарас Шевченко і Біблія. «Ісаїя.
Глава 35».
Духовна наявність Біблії в усій
творчості поета. Цикл «Давидові псалми». Ставлення Шевченка до Біблії.
ТЛ:
псалом, гімн.
|
1
|
Біблійні мотиви, образи
|
57.
|
Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Огляд
поетичної спадщини, малярського доробку, прози, драматургії, міркувань із
«Щоденника». Вшанування пам’яті поета.
|
1
|
Аналіз поет.твору
|
58.
|
РМ № 4.
Ідейно-художній
аналіз одного з творів Тараса Шевченка (усна зв’язна розповідь).
|
1
|
Худ. образи
|
59.
|
Контрольна робота № 7 (твір).
Твори
Т. Шевченка.
|
1
|
Будову роздуму
|
60.
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Пантелеймон Куліш – письменник, критик, перекладач, автор підручників
та правопису. «Українець в Європі, європеєць в Україні». Романтичний
світогляд. Ентузіазм та жертовність.
|
1
|
Тв-ть Г.Сковороди
|
61.
|
«Чорна рада»
– перший україномовний історичний роман. Історична основа сюжету.
ТЛ: роман,
історичний роман.
|
1
|
Образи «Енеїди»
|
62.
|
Показ
протистояння сил державотворення і руїнництва. Чоловік Божий – носій основної
ідеї. Іван Шрам і Яким Сомко – носії ідеї державності України.
|
1
|
«Наталка Полтавка»
|
63.
|
Хутір –
символ українського способу життя. Черевань – уособлення щасливого
хутірського життя. Леся і Петро Шраменко – уособлення сімейної ідилії як
символу незнищенності українців, України.
|
1
|
Традицій-ність у л-рі
|
64.
|
Кирило
Тур — утілення запорозької вольниці та козацького лицарства. Романтичний
мотив дороги. Оцінка роману Т. Шевченком.
|
1
|
Народність
у л-рі
|
65.
|
Марко Вовчок. «Інститутка». Життя і творчість (твори українською, російською,
французькою мовами). Премія Академії Франції за історичну повість «Маруся».
Марко Вовчок як перекладач (Ж. Берна, Г. К. Андерсена. А. Е. Брема).
|
1
|
Ямб
|
66.
|
«Народні
оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна
суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей з народу та
панночки. Авторська позиція у творі.
ТЛ:
реалізм.
|
1
|
Хорей
|
67.
|
Контрольна робота № 8
(тестові завдання). Твори П. Куліша і Марка Вовчка.
|
1
|
Дактиль
|
68.
|
Робота над помилками, допущеними в контрольній
роботі.
Література
рідного краю № 2. Тарас Шевченко і
Тернопільщина (захист проектів).
|
1
|
Амфібрахій
|
69.
|
ПЧ № 2. Обмін враженнями про самостійно прочитані твори.
Рекомендована література для читання влітку.
|
1
|
Анапест
|
70.
|
Урок-підсумок.
|
1
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар